У соціальній мережі Facebook активно поширюється фальшиве «повідомлення про конфіденційність». Повідомлення з’явилося через декілька днів після того, як Facebook оприлюднила свою нову політику конфіденційності.
У фальшивому повідомленні зазначено, що авторські права користувачів поширюються на всі персональні дані, ілюстрації, малюнки, комікси, картинки, фотографії, відео і так далі. Крім того, використання з комерційною метою цих об’єктів авторського права дозволяється тільки з письмового дозволу користувача, добавляється у цьому повідомленні.
Користувачам пропонується розмістити це повідомлення у себе на сторінці в якості своєрідного захисту свого контенту. При цьому додається, що ті користувачі, які не розмістять у себе на сторінці копію «повідомлення приватності» хоча б один раз, автоматично дозволяють будь-яке використання даних зі своєї сторінки.
Насправді подібні «повідомлення» не мають ніякого сенсу – при реєстрації користувачів в Facebook вони погоджуються з умовами використання сервісу.
Згідно з офіційним повідомленням соціальної мережі Facebook, оприлюдненим згодом, компанія не змінювала угоди з користувачами і не планує змінювати її в частині авторських прав на контент, який розміщують користувачі на своїх сторінках. Відповідно, повідомлення, яке декілька днів вірусно поширюється серед користувачів Facebook містить неправдиву інформацію. Адміністрація Facebook підкреслює, що користувачі соціальної мережі самі контролюють свій контент і опубліковану ними інформацію, а також способи їх розповсюдження.
Крім того, адміністрація ресурсу підкреслює, що в пункті 2.4 угоди користувача Facebook сказано, що «коли користувач розміщує свій контент у публічному доступі, він дозволяє всім, включаючи людей за межами Facebook, переглядати і використовувати цю інформацію і асоціювати її з користувачем».
Якщо користувач соціальної мережі не обмежив доступ до своїх персональних даних, він дає згоду і на їх комерційне використання. Крім того, в Facebook не приховують, що компанія готує нову редакцію політики управління даними, однак не планує вносити зміни в права на контент, який розміщується в соцмережі користувачами. У нових правилах, зокрема, будуть описані нові принципи обміну повідомленнями між користувачами соціальної мережі.